Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet bij? Neem contact met ons op via 010 - 524 16 00 of info@horticoop.nl.

Webshop
1. Ik kan de webshop niet vinden, hoe kom ik daar?
2. Wat is Mijn Horticoop?
3. Hoe kan ik producten/diensten vinden?
4. Ik kan een product niet vinden, hoe kan dat?
5. Kan ik als particulier gebruik maken van de Horticoop webshop?

Inloggen
6. Waarom inloggen?
7. Waar kan ik inloggen?
8. Ik heb nog geen inloggegevens voor Mijn Horticoop, hoe kom ik hieraan?
9. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
10. Is het mogelijk om mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord op te slaan?
11. Waarom lukt het niet om in te loggen/ ontvang ik geen wachtwoord?
12. Ik ben nog geen klant bij Horticoop, hoe kom ik aan inloggegevens?

Artikelen bekijken, bestellen of een offerte aanvragen
13. Waarom kan ik niets bestellen en zie ik geen prijzen?
14. Ik kan een product niet bestellen, hoe kan dat?
15. Hoe vraag ik een offerte aan?
16. Ik zie kosten voor toeslagen tijdens het bestellen, wat zijn dit voor kosten?
17. Waar kan ik mijn statiegeld artikelen aangeven?
18. Ik zie tijdens mijn bestelproces of offerte aanvraag een verplicht referentie veld. Wat moet ik daar invullen?
19. Hoe weet ik wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
20. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
21. Waar vind ik de algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden?

Mijn Horticoop
22. Hoe kan ik mijn wachtwoord aanpassen?
23. Mijn gegevens (naam/e-mailadres/bedrijfsgegevens/adres) kloppen niet. Hoe kan ik dit aanpassen?
24. Hoe kan ik mijn MPS gegevens opvragen?
25. Waar vind ik mijn factuurhistorie en welke facturen kan ik hier vinden?

Spuitlicentie & teeltbijeenkomsten
26. Hoe verleng ik mijn Bewijs van Vakbekwaamheid (spuitlicentie)?
27. Wanneer krijg ik een bevestiging als ik me heb ingeschreven voor een teeltbijeenkomst?


Webshop

1. Ik kan de webshop niet vinden, hoe kom ik daar?

Bezoek de webshop pagina.

2. Wat is Mijn Horticoop?

Mijn Horticoop is uw persoonlijke online portal bij Horticoop. Naast inzicht in uw persoonlijke prijzen en voorraad indicatie, kunt u hier o.a. uw factuur- en orderhistorie bekijken, offertes aanvragen en MPS gegevens opvragen. De webshop is geheel geïntegreerd met de website en ook als u niet inlogt, kunt u het assortiment inzien.

3. Hoe kan ik producten/diensten vinden?

De producten en diensten die wij bieden zijn te vinden via het hoofdmenu.
Als u precies weet wat u zoekt, kunt u ook zoeken via de zoekfunctie bovenaan de pagina.

Op dit moment kunt u producten in de categorieën meststoffen, gewasbescherming, potten en trays en teeltbenodigdheden vinden. Als er nieuwe producten beschikbaar komen, communiceren we dit via onze website, social media en per mail.

4. Ik kan een product niet vinden, hoe kan dat?

We zetten gefaseerd onze producten in de webshop. Het kan zijn dat nog niet al uw artikelen online beschikbaar zijn. Wij werken hard aan het uitbreiden van het assortiment. Tijdens de laatste stap in het bestelproces krijgt u de gelegenheid een notitie in te vullen. Hierin kunt u aanvullende producten kwijt.

Op dit moment kunt u producten in de categorieën meststoffen, gewasbescherming, potten en trays en teeltbenodigdheden vinden. Als er nieuwe producten beschikbaar komen, communiceren we dit via onze website, social media en per mail.

5. Kan ik als particulier gebruik maken van de Horticoop webshop?

Nee, alleen klanten van Horticoop komen in aanmerking voor een webshopaccount. Particulieren kunnen gebruik maken van onze Welkoop vestigingen.


Inloggen

6. Waarom inloggen?

Als u inlogt, krijgt u toegang tot uw eigen, persoonlijke Mijn Horticoop-account.
De voordelen:
• 24 uur per dag, 7 dagen per week veilig bestellen
• Direct persoonlijke prijzen en voorraad indicatie zichtbaar
• Alle orders en facturen handig op een rij. Ook de orders die buiten de webshop om zijn besteld
• Uw MPS rapportage direct opvragen

7. Waar kan ik inloggen?

U kunt inloggen op de inlogpagina met uw emailadres en wachtwoord.

8. Ik heb nog geen inloggegevens voor Mijn Horticoop, hoe kom ik hieraan?

Als u klant bent bij Horticoop, maar nog geen webshop account hebt, vul dan het formulier account aanvragen in.

9. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

U kunt uw wachtwoord opnieuw instellen via de wachtwoord vergeten pagina. Als u hier uw emailadres invult, ontvangt u binnen enkele minuten een herstelmail.

10. Is het mogelijk om mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord op te slaan?

Als u inlogt vraagt uw browser of u het wachtwoord wilt onthouden. Het voordeel is dat u eenmalig inlogt. Het nadeel is dat als andere mensen uw computer ook gebruiken, zij meteen uw account zien als ze de betreffende website openen. Doe dit dus alleen op uw eigen computer die u hebt vergrendeld met een toegangswachtwoord. Lees meer informatie over het privacy- en cookiebeleid van Horticoop.

11. Waarom lukt het niet om in te loggen/ ontvang ik geen wachtwoord?

Controleer of het emailadres goed geschreven is en er geen spaties in het adres staan. Mocht het nog steeds niet lukken, stuur dan een mail naar Elizabeth Koops via mijnhorticoop@horticoop.nl of bel 010 524 1568.

12. Ik ben nog geen klant bij Horticoop, hoe kom ik aan inloggegevens?

Vul het klant worden formulier in of neem contact met ons op via sales@horticoop.nl of op 010 52 41 600.


Artikelen bekijken, bestellen of een offerte aanvragen

13. Waarom kan ik niets bestellen en zie ik geen prijzen?

Om te kunnen bestellen of uw persoonlijke prijzen te zien dient u in te loggen. Bezoek hiervoor de inlogpagina. U kunt hier een account aanvragen of direct inloggen.

14. Ik kan een product niet bestellen, hoe kan dat?

Een aantal artikelen kunt u niet direct bestellen, maar wel bekijken. U ziet dan in plaats van een ‘bestellen’ knop een ‘bekijken’ knop.

Als u op bekijken drukt komt u op de detailpagina van dat product. Voor sommige producten kunt u een offerte aanvragen. Dit doet u door middel van de knop ‘Voeg toe aan offerte’.

15. Hoe vraag ik een offerte aan?

Een aantal artikelen kunt u niet direct bestellen, maar wel bekijken. U ziet dan in plaats van de bestellen knop een bekijken knop. Als u op bekijken drukt komt u op de detailpagina van dat product. Voor sommige producten kunt u een offerte aanvragen. Dit doet u door middel van de knop ‘Voeg toe aan offerte’. U kunt dit doen voor meerdere artikelen. Het aantal verschillende artikelen ziet u terug achter ‘Mijn Offerte’ helemaal bovenaan de pagina.

Als u uw offerte bekijkt ziet u een overzicht van alle artikelen waarover u een offerte aanvraagt. U kunt hier het aantal en de gewenste leverdatum per artikel aanpassen. Door op de knop ‘vraag offerte aan’ te klikken dient u de offerte bij ons in.

16. Ik zie kosten voor toeslagen tijdens het bestellen, wat zijn dit voor kosten?

Voor artikelen die in cans, vaten of multiboxen gekocht worden, kan er een toeslag berekend worden. Deze ziet u dan terug in de toeslagen.

17. Waar kan ik mijn statiegeld artikelen aangeven?

Tijdens de laatste stap in het bestelproces krijgt u de gelegenheid een notitie in te vullen. Hierin kunt u uw emballage retour aangeven.

18. Ik zie tijdens mijn bestelproces of offerte aanvraag een verplicht referentie veld. Wat moet ik daar invullen?

U kunt hier invullen wat u wilt, zoals bijvoorbeeld de naam van de besteller of de inhoud van de bestelling, handig voor uw eigen administratie.

19. Hoe weet ik wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Bij elke webshop bestelling kun u uw ‘gewenste leverdatum’ per artikel aangeven. Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen controleren wij deze. Afhankelijk van de voorraad en uw vaste leverdagen kan de gewenste leverdatum nog aangepast worden. Als dit gebeurt nemen we hierover contact met u op. Wanneer we de bestelling hebben verwerkt ontvangt u een definitieve orderbevestiging, waarop u de definitieve leverdatum terug vindt.

20. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als u uw bestelling wilt annuleren, neem dan contact op met onze customer service via 010-5241611 of sales@horticoop.nl.

21. Waar vind ik de algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden?

Deze vindt u op de algemene voorwaarden pagina.


Mijn Horticoop

22. Hoe kan ik mijn wachtwoord aanpassen?

U kunt in uw Mijn Horticoop account bij uw persoonlijke instellingen uw wachtwoord wijzigen.

23. Mijn gegevens (naam/e-mailadres/bedrijfsgegevens/adres) kloppen niet. Hoe kan ik dit aanpassen?

Geef de aan te passen gegevens aan ons door, door middel van het contactformulier.

24. Hoe kan ik mijn MPS gegevens opvragen?

U moet ingelogd zijn om uw MPS gegevens op te vragen. In uw Mijn Horticoop account kunt u bij MPS rapportage uw MPS gegevens opvragen. Hiervoor vult u een begin- en einddatum in, kiest u een sortering en geeft u het gewenste bestandsformaat aan. Vervolgens klikt u op de knop ‘genereer rapport’. De MPS rapportage wordt binnen enkele minuten naar het emailadres van uw account gestuurd (waarmee u ingelogd bent).

25. Waar vind ik mijn factuurhistorie en welke facturen kan ik hier vinden?

Uw factuurhistorie vindt u in uw Mijn Horticoop account ‘Mijn facturen’. Hier vind u alle facturen terug die u van Horticoop heeft gehad, dus ook van de orders die buiten de webshop om zijn besteld.


Spuitlicentie & teeltbijeenkomsten

26. Hoe verleng ik mijn Bewijs van Vakbekwaamheid (spuitlicentie)?

U kunt via het registratieformulier vakbekwaamheidsbewijs uw licentie verlengen. De opgegeven informatie dient overeen te komen met de gegevens zoals die op uw pas staan. Als u geen geldige licentie heeft, maar u probeert wel een artikel te bestellen waarvoor u een licentie nodig hebt, krijgt u een melding te zien dat u geen geldige GBM licentie heeft en het verzoek het artikel te verwijderen.

27. Wanneer krijg ik een bevestiging als ik me heb ingeschreven voor een teeltbijeenkomst?

Deze krijgt u wanneer het minimale aantal deelnemers zich hebben opgegeven, of uiterlijk een week voor de bijeenkomst.